Welcome to Lee Amron Beauty School

טיפים לטיפול והסתרת פצעים בעור הפנים

העור שלנו מורכב משלוש שכבות, האפידרמיס, שהיא השכבה העליונה אותה אנחנו מרגישים ורואים. מתחתיה הדרמיס, הכוללת רקמות חיבור שורשי שיער ואת בלוטות הזיעה, ומתחתיה שכבת השומן ורקמות החיבור. תפקידו של העור הוא גם להגן מפני מזיקים הנמצאים בחוץ ורוצים לחדור לגופנו. הוא מגן מפני קור חום, חיידקים וירוסים, זיהומים, התייבשות ועוד. פצעים, כתמים וסימנים על העור נוצרים מסיבות רבות.

יבלות ויראליות – יכולות להופיע כתוצאה מזיהום השייך למשפחת הפפילומה (וירוס שגורם לפצעים בעור). מדובר בבעיה נפוצה שבמקרים רבים חולפת מעצמה אך מהווה מפגע אסתטי, בעיקר כשהיא מופיעה באזור הפנים.

ציסטה – זו הצטברות של חלב יחד עם תאי עור מתים. היא מגיעה כתוצאה מזיהום כלשהו בעור. יכולה להופיע גם בעור הפנים.

"אקנה"(פצעי בגרות) – למרות שמם לא תמיד נעלמים עם ההתבגרות ועלולים להימשך גם בגיל המבוגר. אקנה היא תוצאה של ייצור חומר שומני על ידי בלוטות הנמצאות ליד זקיק השערה. אקנה נוצרת בד"כ בשל תהליך לקוי של ייצור והתחדשות תאי העור, תוכנן אינו מתנקז אל פני העור אלא נאגר ככיס שומן תת עורי – קומדון. הדבר נובע מגורמים שונים כגון שינויים הורמונלים, תגובה למצבי דחק רגשי.תופעת לוואי לתרופות או מוצרי קוסמטיקה, תזונה לקוייה ועוד.

דרמטיטיס – הוא מצב דלקתי ואדמומי בעור הדומה לפריחה. הנובע בשל חוסר איזון בגוף, כגון תזונה לא מתאימה או מצב נפשי או כל חוסר איזון המפריע לגוף ומתבטא בעור ובפנים.

רוזציאה – תופעה זו מתאפיינת בהסמקה קבועה ואודם של הפנים, הרחבה של הנימיות בפנים והופעה של פצעים קטנים. לעיתים גם מופיע יובש חזק בפנים, גירוי בעפעפיים ואודם בעיניים.

פצעים בפנים – עשו ואל תעשו:

  • שמן עץ התה – שמן של עץ התה האוסטרלי ידוע בזכות הערכים התזונתיים ותכונות החיטוי העוצמתיות שלו. מתועד במספר מחקרים רפואיים על היכולת שלו להילחם בחיידקים ומזהמים פטרייתיים. אחד השימושים הנפוצים ביותר כיום של שמן עץ התה הוא כמוצר טיפוח לאנשים הסובלים מאקנה ופצעים בפנים. הרכיבים המחטאים הנמצאים בשמן עץ התה נחשבים ליעילים מאד בחיטוי העור ובהורדת התפרצות והתפתחות אקנה ופצעים בעור הפנים.
  • קרח – שימו קרח לעזרה מיידית. קרח יכול לסייע המון. הניחו קוביית קרח עטופה במגבת על הפצע. זה יכול להפחית את הנפיחות, הדלקת והאדמומיות.
  • פילינג עדין – קילוף שכבת העור העליונה, במטרה למנוע הצטברות תאים מתים. ניתן לבצע קילוף בעזרת פילינג טבעי ע"י מסכות או תכשירי פילינג טבעיים. זו שיטה מעודנת להקלה ושיפור מראה העור.
  • אבץ – נחשב לתוסף מעולה לעור, המסייע בהקלה על אקנה. האבץ הוא מינרל, אשר נטילה של תוספת שלו במינון קטן אינה מחייבת בדיקות דם והשפעתו על ייצור החלב בעור היא ניכרת.
  • שימוש במוצרי קוסמטיקה ותכשירי טיפוח כבדים ועשירים מידי עלול לגרום להופעת פצעים בפנים ואקנה הנקראת -אקנה קוסמטיקה. בחרו במוצרים המציינים במפורש על תכשירי האיפור או הטיפוח כי נבדקו והם אינם קומדגוניים.
  • שמירה על היגיינה – הרחיקו את הידיים מהפנים, והימנעו מלחטט בפצעים. חיטוט מביא להתפשטות הזיהום החיידקי ועלול לגרום לנגעים קשים ואף לצלקות. שמרו על ציפית כרית נקייה והחליפו מגבות בתדירות גבוהה.

 

 

דילוג לתוכן